1. Szolgáltató kiválasztása: A vásárlási folyamat első lépéseként a vásárló kiválasztja az általa feltölteni kívánt mobiltelefon szolgáltatóját.
2. Feltöltési címlet kiválasztása: A vásárlási folyamat második lépéseként a vásárló kiválasztja a kívánt feltöltési címletet.
3. Telefonszám megadása: A folyamatnak ezen részében a vevő megadja a feltölteni kívánt mobiltelefon számát. A szám megadásakor a 36-os ország előválasztót kell használni.
4. Telefonszám megismétlése: Most a vásárló még egyszer megadja a feltölteni kívánt mobiltelefonszámot, hogy a rendszer ellenőrizhesse a telefonszám helyes bevitelét.
5. Szolgáltatás ellenértékének kifizetése: Az adatok bevitelét követően a terminál a végponti kezelőhöz kerül. A kezelő első lépésként kifizetteti a vevőtől a feltöltés ellenértékét (készpénz, bankkártya...stb) majd PIN kódjával érvényesíti a feltöltést a rendszerben.
6. Bizonylat nyomtatása: A terminálok a feltöltés igazolására minden esetben bizonylatot nyomtatnak, amely bizonylat alkalmas a feltöltés igazolására a Mobile Online ügyfélszolgálata felé. Minden bizonylat rendelkezik egy egyedi számmal a tranzakció azonosítóval.
7. Egyenleg feltöltés: A bizonylat nyomtatását és az értékesítést végző bolti kezelő PIN kódjának beütését követően a rendszer automatikusan elvégzi az egyenleg feltöltést.
8. SMS üzenet a feltöltésről: A szolgáltató SMS üzenetben értesíti a vásárlót a feltöltés sikerességéről. Az SMS üzenet a feltöltésnél megadott telefonszámra érkezik.